استیم ولت چیست و چگونه شارژ می‌شود؟

استیم ولت

تا به حال نام استیم (Steam) را شنیده‌اید؟ استیم یک پلتفرم دیجیتال است که توسط شرکت Valve به‌عنوان توزیع‌کننده بازی‌های رایانه شخصی در سال ۲۰۰۳ ایجاد شد. پلتفرم استیم به کاربران اجازه می‌دهد تا پس از خرید، بازی‌های رایانه شخصی را به صورت آنلاین و مستقیماً در درایوهای ابری خود نصب کنند. کاربران استیم می‌توانند نظرات خود را ارسال کنند، محتوای ساخته شده خود را آپلود کنند، محتوای اضافی بازی‌‌ها را بخرند و موارد دیگر!
استیم با داشتن ۱۲۰ میلیون کاربر فعال و بیش از ۳۰ هزار بازی، تبدیل به برترین فروشگاه بازی‌های ویدیویی شده است. ما در این مقاله از ایران پرداخت، به بررسی این پلتفرم می‌پردازیم و نحوه خرید بازی بوسیله استیم ولت را توضیح می‌‌دهیم.

استیم چیست؟

استیم پلتفرم پیشرو برای بازی‌های رایانه شخصی است که شبیه به نرم‌افزار فوتوشاپ در حوزه ویرایش عکس، با اختلاف زیادی نسبت به رقبا، برتری دارد. استیم با دارا بودن یک کتابخانه گسترده، طیف وسیعی از بازی‌ها، از عناوین مستقل گرفته تا بلاک‌باسترهای بزرگ را ارائه می‌کند. از ویژگی‌های این پلتفرم می‌توان به فروشگاه، ذخیره‌سازی ابری، دانلود از راه دور و پخش ویدیو اشاره کرد که آن را به یک انتخاب همه‌کاره برای گیمرها تبدیل می‌کند. 

در حالی که رابط کاربری استیم به دلیل ارائه‌ اطلاعات بسیار زیاد می‌تواند باعث سردرگمی شود، ابزارهای توصیه آن مانند Steam Curators و Hubs به کاربران کمک می‌کنند بازی‌های متناسب با علایق خود را کشف کنند. استیم همچنین در بخش انجمن، پررنگ ظاهر شده و به بازیکنان اجازه می‌دهد به هم متصل شوند، دستاوردها را به اشتراک بگذارند و حتی از طریق نشان‌ها جوایزی کسب کنند.

گیفت کارت استیم

علاوه بر انتخاب گسترده بازی، استیم فروش دوره‌ای نیز ارائه می‌دهد، یعنی قیمت بازی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد و آن را به انتخابی جذاب برای گیمرها تبدیل می‌کند. سیستم DRM Steam نیز امکان بازی آفلاین را فراهم می‌کند و امکان نصب بازی را روی چندین رایانه فراهم می‌کند. این پلتفرم همچنین از تعاملات اجتماعی پشتیبانی می‌کند و به دوستان اجازه می‌دهد به بازی‌های یکدیگر بپیوندند و آیتم‌ها را معامله کنند. علیرغم نداشتن قابلیت‌های یکپارچه ضبط ویدیو، استیم به دلیل تنوع بی‌نظیر، مشارکت جامعه و تخفیف‌های منظم، انتخابی برتر برای گیمرها است.

کدام بازی‌ها در استیم ارائه می‌شوند؟ 

حجم عظیم عناوین موجود در این پلتفرم خیره کننده است. در حالی که سرویس‌هایی مانند ایکس باکس گیم پس به دلیل صدها عنوان خود می‌توانند فهرستی جامع داشته باشند، استیم دارای ده‌ها هزار عنوان است. توسعه‌دهندگان به طور مداوم برای جلب توجه و رقابت، صدها بازی جدید را روزانه فهرست می‌کنند. در نتیجه، با توجه به کتابخانه گسترده آن، بهتر است بپرسیم کدام بازی‌ها در استیم وجود ندارند!

البته موارد استثنا هم وجود دارد؛ برای نمونه می‌توان از بازی Fortnite نام برد. غیبت این بازی به دلیل توسعه‌دهنده آن، Epic Games است که فروشگاه خود را تبلیغ می‌کند و رقیب استیم محسوب می‌شود.

هزینه استیم چقدر است؟

خبر خوب این است که استیم کاملا رایگان است. در واقع استیم یک فروشگاه است، نه یک سرویس اشتراکی، بنابراین می‌توانید یک حساب استیم بدون نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای ایجاد کنید.

این بدان معناست که می‌توانید بازی‌های رایگانی را که از طریق استیم در دسترس هستند، به راحتی بازی کنید، اما اگر یک عنوان پولی می‌خواهید، ادامه مقاله را دنبال کنید.

استیم والت چیست؟

کیف پول استیم یا Steam Wallet یک کیف پول دیجیتالی است که می‌توانید برای خرید بازی یا سایر موارد اجتماعی در استیم، استفاده کنید.

هدف اصلی کیف پول استیم کمک به کاربران خود برای انجام سریع تراکنش‌ها بدون نیاز به وارد کردن جزئیات پرداخت از طریق روش‌های رایج است.

چگونه کیف پول استیم را شارژ کنیم؟

چند راه مختلف برای اضافه کردن وجوه به کیف پول استیم شما وجود دارد. می‌توانید با استفاده از یکی از روش‌های پرداخت در استیم یا با استفاده از گیفت کارت‌‌ها، وجوه خود را اضافه کنید.

روش‌های پرداخت در استیم عبارتند از:

  • پی‌پل
  • ویزا
  • مسترکارت
  • وب مانی

البته همانطور که اطلاع دارید، کاربران ایرانی به دلیل تحریم‌‌ها، قادر به استفاده از این روش‌‌ها نیستند و باید از طریق گیفت کارت‌های استیم، موجودی کیف پول خود را شارژ کنند.

اما نگران نباشید، زیرا شما می‌توانید از طریق تجارت و مبادله با دیگر کاربران در بازار استیم نیز، وجوه کیف پول خود را افزایش دهید.

وجوه واریزی در ۵ مقدار مختلف که توسط این شرکت تعیین شده است، اضافه می‌شود، مقادیر ۵ دلار، ۱۰ دلار، ۲۵ دلار، ۵۰ دلار یا ۱۰۰ دلار. کاربر نمی‌تواند مقدار سفارشی وارد کند و همچنین نمی‌تواند وجوه کمتر از ۵ دلار یا بیش از ۱۰۰ دلار را در یک زمان اضافه کند.

نحوه افزودن وجه به کیف پول استیم با استفاده از گیفت کارت

برای شارژ استیم ولت با استفاده از گیفت کارت مراحل زیر را انجام دهید:

  1. ابتدا یک گیفت کارت یا کد کیف پول استیم خریداری کنید.
  2. استیم را اجرا کنید و شماره کد گیفت کارت را وارد کنید.
  3. وارد بخش “جزئیات حساب” در استیم شوید و بر روی “افزودن وجه به کیف پول استیم” کلیک کنید.
خرید گیفت کارت استیم
  1. در صفحه “بودجه کیف پول استیم”، بر روی “استفاده از گیفت کارت یا کد کیف پول” کلیک کنید. 
شارژ گیفت کارت استیم
  1. سپس شماره کد موجود در کارت هدیه یا کد کیف پول را وارد کرده و بر روی “ادامه” کلیک کنید تا اطمینان حاصل شود که در حال بازخرید کد برای افزودن وجه به کیف پول استیم خود هستید. در نهایت، مبلغ مورد نظر شما در استیم ولت شارژ خواهد شد.
شارژ استیم ولت

سوالات متداول

استیم چیست؟

استیم یک فروشگاه بازی‌های رایانه‌ای است که در سال ۲۰۰۳ تاسیس شده و با داشتن ۱۲۰ میلیون کاربر فعال و ۳۰ هزار عنوان بازی ویدیویی، جایگاه نخست را در این حوزه به خود اختصاص داده است.

آیا فعالیت در استیم رایگان است؟

بله، شما با ثبت نام در پلتفرم استیم می‌توانید بازی‌های رایگان را دانلود کرده و تجربه کنید. اما برای تجربه بازی‌های پولی، نیازمند شارژ کیف پول استیم و خرید بازی‌ها هستید.

چگونه در استیم بازی بخریم؟

شما می‌توانید برای خرید بازی‌ها از کیف پول دیجیتالی و اختصاصی استیم به نام استیم ولت استفاده کنید. برای شارژ استیم ولت، نیاز است تا با روش‌های پرداخت رایج و یا استفاده از گیفت کارت استیم، اقدام به واریز وجوه کنید.

آیا وجوه استیم ولت قابل برداشت است؟

خیر، پس از انتقال وجه، در حساب شما باقی می‌ماند. شما فقط می‌توانید از آن در فروشگاه استیم یا وب‌سایت‌های خارجی استفاده کنید که با Valve (مالک استیم) همکاری می‌کنند.

با وجوه واریزی چه چیزی می‌توانم بخرم؟

همه چیز در فروشگاه استیم به خصوص بازی‌ها و Steam Community Market (اقلام درون بازی و انجمن)، به شرطی که سرمایه کافی برای تکمیل تراکنش داشته باشید.

آیا می‌توان وجوه استیم ولت را به شخص دیگری ارسال کرد؟

خیر. هنگامی که آنها به حساب شما متصل شدند، انتقال مستقیم آنها به دیگری غیرممکن است، مگر اینکه حساب دیگر چیزی را برای فروش قرار دهد و معامله‌ای انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

این مطلب را به اشتراک بگذارید

به خبرنامه ما بپیوندید

شاید بپسندید

فهرست مطالب
ایران پرداخت | آسان‌تر از همیشه!